Slik arbeider vi med AdWords

Alle våre kunder er forskjellige, men de har til felles at
de gjerne vil ha hjelp til å få flere kunder i butikken

Vi bruker mange forskjellige verktøy når vi lager og optimaliserer Google AdWords for våre kunder. Likevel er det en overordnet fremgangsmåte som er særlig viktig, nettopp at vi alltid tilrettelegger vårt arbeid etter hva som er fokus for deg og din bedrift. Sammen finner vi ut av hvor det gir mest mening å optimalisere i første omgang, og videre bygger vi opp en stabil og effektiv AdWordsstruktur til deg.

 

Det viktige overblikk over din konto

Som ny AdWordskunde hos Conversio får du utført en grundig analyse av din AdWordskonto, hvor vi blant annet ser på dine overordnede kampanjeinnstillinger, annonsegrupper, søkeord og resultater på tvers av kontoen. Med bakgrunn i analysen kommer vi med forslag til optimalisering og fokus, slik at du er sikker på at du får det optimale ut av din online markedsføring. Hvis du enda ikke har noen AdWordskonto, kommer vi med et detaljert forslag til hvordan din kontostruktur burde settes opp.

 

Innledende fase av kontostruktur

Når vi har klargjort hvilke områder som skal optimaliseres, starter vi det innledende arbeidet med din konto. Det innebærer som regel at du sender oss en fokusliste med de 10 områdene/punktene som er de viktigste for din forretning. Vi lager kampanjer til de områdene som ikke har det, og hvis noen områder har en eksisterende kampanje, vil vi enten optimalisere denne eller alternativt opprette en helt ny kampanje fra bunnen av.

 

Alt det tekniske i kulisserne

Samtidig som at vi optimaliserer din kontostruktur i AdWords, sørger vi naturligvis også for at din AdWords er korrekt lenket med Google Analytics, slik at du får maksimalt utbytte av dine data. Vi kan også opprette en ny Google Analytics til deg dersom du enda ikke har opprettet det. Samtidig sikrer vi at din konverteringssporing er korrekt satt opp, slik at vi alltid har riktige data å optimalisere ut fra når vi jobber med din AdWords.

 

Kontinuerlig optimalisering av din AdWords

Når vi har laget en optimal kontostruktur med nye kampanjer, annonsegrupper og søkeord, begynner vi fasen hvor vi med jevne mellomrom gjennomgår og optimaliserer din AdWordskonto, slik at dine resultater hele tiden er optimale. Her tar vi selvfølgelig både utgangspunkt i de store trafikkdatamengdene fra din AdWords, samt våre mange års erfaringer med online markedsføring og mønsterpraksis.

Vi vil veldig gjerne fortelle deg mer om vårt arbeid med AdWords, og hva vi spesifikt kan hjelpe deg med. Du kan ringe oss på tlf. +47 21 98 88 00 for en uforplikende snakk, eller skrive til oss på hello@conversio.no.

Bli oppringt av oss!

Bli oppringt av en av våre online markedsføringsspesialister- Anna Tronstad. Fyll ut: