Google Shopping – Betal kun for resultater

Med produktannonser skal du kun betale når en bruker klikker på din annonse og lander på din nettside.
Du betaler kun når Google sender en bruker videre til din butikk.

Selg dine produkter direkte fra Googles søkeresultater

Skandinaviske annonsører har kunne benytte seg av Google Shopping (tidligere PLA) siden 2013. Dette er en effektiv annonseringsmetode hvor produktet visuelt og prismessig er i fokus, og konverteringpotensialet er på topp. Hvis du driver en nettbutikk og i forkant er aktiv på søkemotorene, for eksempel med Google AdWords, er Google Shopping en uunværlig post på ditt fremtidige annonseringsbudsjett. Dersom du behandler din Google Shopping med samme omhu og fokus på avkastning som du gjør med dine øvrige kampanjeaktiviteter, kan du forvente konverteringsrater som er betydelig høyere enn de du genererer gjennom dine alminnelige AdWords tekstannonser.

 

En god start er nøkkelen til suksess med Google Shopping

Det ganske enkelt å komme i gang med Google Shopping. Alt du trenger er en AdWordskonto, en Google Merchant Center-konto og en produkt-feed (et utvalg av de produktene i nettbutikken din som du ønsker å markedsføre). Vi hjeper deg selvfølgelig med oppsetningen av kontoene, men der hvor vi virkelig kan gjøre en forskjell for deg, er i oppsetningen av din produkt-feed, og i den etterfølgende optimaliseringen av kampanjeaktivitetene. Det er helt avgjørende for både trafikkpotensialet, klikkratene, klikkprisene og ikke minst konverteringen, at produkt-feeden er designet spesielt til googlesøk og ikke til for eksempel prissammenligningssider som Prisjakt. Hos Conversio har vi dyptgående innsikt i hvordan folk søker når de skal finne produkter. Vi designer din produkt-feed med utgangspunkt i denne innsikten, og slik sikrer vi at brukerne alltid får vist de produktene som er mest relevante i forhold til deres søk. Samtidig sikrer vi at dine produkter ikke dukker opp ved irrelevante søk. Om dette er på plass fra begynnelsen av, vil din Shoppingkampanje få en flyvende start.

 

Avgjørende med kontinuerlig optimalisering

På litt lengre sikt hjelper vi deg med å optimalisere dine Shoppingkampanjer, slik som vi gjør med din AdWords. Dette gjøres utelukkende med fokus på dine konverteringsdata. Shoppingkampanjer skal på samme måte som søkeordskampanjer optimaliseres i forhold til budadministrasjon, produkteffektivitet og de mange andre parameterene som vi legger til grunn for å øke avkastningen i din nettbutikk.

 

Google Shopping er ditt butikkvindu på nett

Vi har mange suksesshistorier fra kunder som har opplevd store stigninger i deres nettsalg gjennom Google Shopping. Er du også klar for å ta din online markedsføring til det neste nivå, hvor du virkelig får value for money? Hvis ja, har du kommet til rett sted. Google Shopping er med sitt visuelle og informerende oppsett det nærmeste man kommer et butikkvindu på nett. Her kan potensielle kunder i høy grad treffe sine kjøpsbeslutninger på et særdeles velinformert grunnlag, så selvfølgelig skal du som nettbutikk markedsføre dine produkter på Google Shopping! Flere av dine konkurrenter er der sikkert allerede.

Har du spørsmål om Google Shopping og vil vite mer om hvordan du kan utnytte din nettbutikks fulle potensiale? Vi hjelper deg gjerne med å bli klokere på mulighetene i Google Shopping. Ring på tlf. +47 21 98 88 00 og la oss ta en uforpliktende prat om din nettbutikk.

Bli oppringt av oss!

Bli oppringt av en av våre online markedsføringsspesialister- Anna Tronstad. Fyll ut: