Google Remarketing – Rekkevidde i stor skala

Med remarketing kan du vise annonser til de som tidligere har besøkt din nettside,
brukt din mobilapp eller angitt sin e-mailadresse.

I den perfekte verden ville alle besøkende i nettbutikken din kjøpe noe. Virkeligheten er dessverre annerledes. Langt fra alle besøkene i nettbutikken konverterer, og det kan det være mange grunner til. Tendensen viser at mange av de som ikke trykker «kjøp» likevel er interesserte i dine produkter og sannsynligvis vil foreta et kjøp dersom man lykkes i få dem tilbake til butikken. Google AdWords Remarketing kan være et særdeles effektivt verktøy for å oppnå dette. Google Remarketing er kort fortalt målrettet annonsering, rettet mot de som har besøkt nettbutikken uten å ha kjøpt noe. Annonseringen kan også rettes mot besøkende som har foretatt en bestemt handling, for eksempel forlatt handlekurven eller sett på et bestemt produkt. Remarketing sørger for at disse besøkende blir eksponert for relevante annonser når de surfer på nettet eller søker på Google. Nedenfor finner du en oversikt over de mest brukte remarketingtypene:

 

Standard Remarketing

Denne formen for remarketing viser dine annonser til tidligere besøkende når de surfer rundt på Googles Displaynettverk. Google har mange samarbeidspartnere som også kan vise dine annonser på sine nettverk.

 

Search Remarketing

Search Remarketing viser dine remarketingannonser til tidligere besøkende når de etter å ha besøkt din nettside foretar oppfølgende søk på Google. Når en besøkende har sett på vinterstøvler til damer i din nettbutikk kan vedkommende få vist din remarketingannonse når hun 2 dager senere gjør samme søk på Google.

 

Dynamisk Remarketing

Med dynamisk remarketing kan du i enda større grad skreddersy dine remarketingannonser til dine tidligere besøkende. Her inkluderer annonsene de spesifikke produktene eller tjenestene som den besøkende tidligere har sett på i din nettbutikk.

 

Shopping Remarketing

Den nyeste tilføyelsen innenfor remarketing er shopping remarketing. Denne typen remarketing fungerer på samme måte som search remarketing – her får tidligere besøkende vist dine shoppingannonser i stedet for alminnelige tekstannonser.

 

Uante muligheter med Google Remarketing

Remarketing gir deg unik tilgang til forbrukerne når det er størst sjanse for at de vil foreta en konvertering. Samtidig kan du tilpasse dine remarketingkampanjer alt ettersom hva dine annonseringsmålsetninger er. Det er med andre ord uante muligheter for å nå ut til en særdeles relevant målgruppe.

Vil du ha hjelp til å få dine besøkende tilbake for å handle i din nettbutikk? La Conversio hjelpe deg med din Google Remarketing. Kontakt oss i dag på tlf. +47 21 98 88 000.

 

Bli oppringt av oss!

Bli oppringt av en av våre online markedsføringsspesialister- Anna Tronstad. Fyll ut: