Bing & Yahoo – Konverteringer for lite penger

Det er ingen tvil om at Google er størst når det kommer til volum på søkemotorer.
Men det er også en målgruppe på Bing og Yahoo.

Det er ingen tvil om at Google er størst når det kommer til volum på søkemotorer. Det er dog også en målgruppe på Bing og Yahoo, som ofte kan være verdt å få med når man planlegger sin online markedsføring. Bing og Yahoo fungerer på samme måte som all annen søkemarkedsføring i at deres annonser blir vist for de brukerne som søker etter dem. Siden 2015 har Bing levert størstedelen av søkeresultatene i Yahoo, så velger du å annonsere på Bing vil disse annonsene også kunne vises i Yahoos søkemotor. Her kan du lese mer om dine muligheter for annonsering på Bing:

BING Ads – Store konverteringsrater for lite penger

En vestenlig forutsetning for suksessfull søkemarkedsføring er å holde klikkprisene nede for å sikre høyest mulig avkastning. Hos Conversio er ROI navigasjonspunket. Derfor nøler vi ikke med å anbefale Bing Ads som et særdeles potent supplement – og i visse tilfeller et alternativ – til Google Adwords. Bing Ads er Microsofts alternativ til AdWords, og dekker annonser i Microsofts univers, hvilket inkluderer søkemotorene Bing, Yahoo og en rekke annonsefunksjoner på Windows 8-plattformen. Bing Ads og AdWords minner i stor grad om hverandre, men det er to markante forskjeller:

  1. Google er fortsatt en solid aktør på søkemarkedet, og i Norge kan man på de fleste produkter kun påregne at trafikkpotensiale på Bing utgjør ca. 11,9% av det potensiale det samme produktet har på Google.
  2. Til gjengjelg er konkurransen vesentlig lavere på Bing enn på Google. Det betyr at trafikken ofte er langt over 50% billigere – og oftest med minst like gode konverteringsrater.

 

Bill Gates kommer snikende – med rakettfart

Nettopp på grunn av de markant lavere klikkprisene, anbefaler vi alltid våre kunder å supplere deres AdWords-aktiviteter med Bing Ads. Våre erfaringer tilsier at det alltid kan la seg gjøre å matche den return-on-ad-spend (ROAS) vi leverer med AdWords så lenge vi følger de samme optimaliseringsprinsippene med 100% fokus på økt avkastning. Likevel, fordi søkevolumet på Bing er så mye lavere enn Google er det ikke alltid vi kan garantere et høyt omsetningsvolum sammenlignet med andre kanaler. Vi er først og fremst realister når det kommer til ditt potensial. Faktum er imidlertid at Microsoft ikke har skapt Bing Ads for å sitte med hendene i fanget, og plattformen er i rask vekst. Ikke minst fordi både søkemotoren Bing og content-basert annonsedistribusjon blir mer og mer velintegrert på alle enheter som baserer deres styring på Microsofts Windows 8. Derfor tør vi forutse at potensialet for suksessfull annonsering gjennom Bing Ads vil vokse i raskt tempo. Det vil særlig være en fordel for nettbutikker som har samme målgruppe som Microsoft: folk som setter pris på den gode, solide brukeropplevelsen uten noe om og men.

Gjør dine kunder det? Og vil du ha hjelp til å komme igang med Bing Ads? Vi gir deg en rask, sikker og lønnsom start. Konakt oss på +47 21 98 88 00 nå.

Du kan lære mer om Bing Ads ved å besøke Bings egne YouTube-kanal her.

Bli oppringt av oss!

Bli oppringt av en av våre online markedsføringsspesialister- Anna Tronstad. Fyll ut: